Προβληματισμοί , ερωτήματα αλλά και απόδοση ευθυνών για όσα δεν έγιναν στο τομέα της πυροπροστασίας και απειλούν να ξανακάψουν τη Χίο, κατέθεσαν τα μέλη της Τ.Ε του ΚΚΕ Λευτέρης Μπαρμπαγιάννης και Μάρκος Σκούφαλος, με αφορμή τον ένα χρόνο από τις καταστροφικές πυργκαγιές του καλοκαιριού σε κεντρική και βόρεια Χίο.
Ευθύνες που ξεκινούν από την Κυβέρνηση καθώς η υποστελέχωση της Πυροσβεστικής και Δασικής Υπηρεσίας, σε συνδυασμό με έλλειψη μέσων και υποχρηματοδοτήσεις, δημιουργούν ένα σκηνικό που κάθε άλλο παρά ασφάλεια δημιουργεί στους πολίτες εν μέσω της αντιπυρικής περιόδου.
Όπως είπαν το φιλότιμο πυροσβεστών και εθελοντών είναι αυτό που δίνει την μάχη, με την κυβερνητική πολιτική να προτιμά να μοιράζει εκατομμύρια για άλλους σκοπούς και να χρησιμοποιεί την Κλιματική κρίση ως άλλοθι για την αναποτελεσματικότητα της.
Ειδικότερα για τη Χίο, τα μέλη του ΚΚΕ τόνισαν ότι τα βήματα που έχουν γίνει για θωράκιση του νησιού απέναντι σε πυρκαγιές, είναι ελάχιστα με κύρια ευθύνη της τοπικής αυτοδιοίκησης και των δυο βαθμών που «κρύβεται» πισω από την δικαιολογία της υποχρηματοδότησης και δεν διεκδικεί υλοποίηση των μέτρων και των προτάσεων που θα σώσουν πολίτες και περιουσίες.