Άμεση ανέγερση μέσω του κρατικού προϋπολογισμού ενός νέου αντικαρκινικού νοσοκομείου, ζητά το ΚΚΕ – Το θέμα των ελλείψεων ανέδειξε η Voria
Προσθήκη της Voria.gr ως προτεινόμενη πηγή στην Google
Ανακοίνωση για τις ελλείψεις υλικών κολοστομίας για τους καρκινοπαθείς στο Θεαγένειο, θέμα που ανέδειξε η Voria, εξέδωσε το ΚΚΕ.
Σύμφωνα με αυτή, «το πρόβλημα δημιουργήθηκε ως αποτέλεσμα της εμπορευματοποιημένης λειτουργίας κατά την οποία κάθε νοσοκομείο ψάχνει μόνο του τα απαραίτητα και συνάπτει συμφωνίες με προμηθευτές. Τα νοσοκομεία βρίσκονται διαρκώς στη θέση να παζαρεύουν με εταιρείες τα απαραίτητα φάρμακα και άλλα υλικά με στόχο όχι την κάλυψη αναγκών αλλά τον περιορισμό των εξόδων τους. Αυτή η λειτουργία είναι επίσης η αιτία που οι ανασφάλιστοι καρκινοπαθείς ψάχνουν μόνοι τους σε άλλα νοσοκομεία υλικά κολοστομίας και εκεί τους τα αρνούνται! Οι μεγαλύτερες ανάγκες ή ακόμα και η αύξηση της τιμής των υλικών οδηγεί σε εξάντλησή τους και είτε το κόστος μετακυλίεται στον ασθενή είτε τα νοσοκομεία ψάχνουν για εταιρείες-“ευεργέτες”».
Το ΚΚΕ αναφέρει ότι «το σύστημα της εκμετάλλευσης που οδηγεί στην ανεργία και την εξαθλίωση μεγάλα τμήματα της εργατικής τάξης και του λαού, είναι το ίδιο που μέσω την εμπορευματοποιημένης λειτουργίας του αντιμετωπίζει τα πάντα σαν κόστος και ταΐζει με κρατικό χρήμα τους διάφορους προμηθευτές αναλώσιμων και όχι μόνο, για να τα φορτώσει μετά στο λαό. Για αυτό το σύστημα ο άνεργος, ο συνταξιούχος, ο εργάτης και η εργάτρια μετριούνται σαν κόστος, ενώ οι κεφαλαιοκράτες σαν το “ιερό δισκοπότηρο”. Γι’ αυτό ετοιμάζουν και στη συνταγματική αναθεώρηση μέτρα που επεκτείνουν αυτό το απαράδεκτο καθεστώς μονιμοποιώντας τους δημοσιονομικούς κόφτες κοινωνικών δαπανών».
Από την κριτική του κόμματος δεν απουσιάζει ο υπουργός Υγείας, Άδωνις Γεωργιάδης. «Δεν μπορεί οι κορδέλες που κάθε λίγο κόβει ο Υπουργός Υγείας να κρύψουν την άθλια κατάσταση που βιώνει ο κόσμος και οι εργαζόμενοι στα νοσοκομεία. Η τραγική κατάσταση με τα αναλώσιμα των καρκινοπαθών δεν είναι παρά ένα ακόμη επεισόδιο στο άθλιο σήριαλ της εμπορευματοποιημένης υγείας που έχει ξαναπαιχτεί με πρωταγωνιστές όλες τις κυβερνήσεις αλλά με έναν πάντα σκηνοθέτη, το κεφάλαιο.
Ίδιας φύσης πρόβλημα δημιουργήθηκε και με τη διαδικασία ανέγερσης του νέου ογκολογικού νοσοκομείου στη Θεσσαλονίκη. Στα πλαίσια της σύμπραξης δημοσίου και ιδιωτικού τομέα, οι εργασίες παραμένουν παγωμένες λόγω δικαστικών διαμαχών μεταξύ κατασκευαστικών που στοχεύουν στο μέγιστο κέρδος, και καθυστερούν ένα πολύτιμο έργο για την υγεία των ασθενών».
Και η ανακοίνωση καταλήγει: «Αυτή είναι η πραγματικότητα που προσπαθεί να αναποδογυρίσει η κυβέρνηση και το υπουργείο. Η διαχρονική πολιτική της εμπορευματοποίησης δεν είναι λύση όπως προβάλλεται, αλλά η αιτία της δραματικής υποβάθμισης του ΕΣΥ. Το ΕΣΥ δεν “βρίσκεται στα καλύτερά του”, όπως προκλητικά δηλώνει ο Υπουργός. Χειροτερεύει συνεχώς καθώς αυξάνονται οι υγειονομικές ανάγκες κάτω από το βάρος της έντασης της εκμετάλλευσης, των 13ωρων, της εντατικοποίησης και της φτώχειας.
Άμεσα και με ευθύνη του κράτους να τελειώσει ο Γολγοθάς των καρκινοπαθών στην αναζήτηση κρίσιμων για την υγεία τους υλικών. Να παρασχεθούν τώρα όλα τα απαραίτητα υλικά στο Θεαγένειο και στα άλλα νοσοκομεία της πόλης.
Άμεση ανέγερση μέσω του κρατικού προϋπολογισμού ενός νέου αντικαρκινικού νοσοκομείου που θα μπορεί να καλύψει τις σύγχρονες ανάγκες των ασθενών, με επαρκές εξοπλισμό και προσωπικό».