Πριν πολλές δεκαετίες ακουγόταν σε αγροτικές κινητοποιήσεις το σύνθημα «Τιμές Αθηνών και όχι Βρυξελλών» από αγωνιστές συνδικαλιστές του ΚΚΕ που καλλιεργούσαν την ψευδαίσθηση ότι η Αθήνα μπορούσε να αμείβει καλύτερα τα αγροτικά προϊόντα από τις Βρυξέλλες. Οχι επειδή ήταν πλουσιότερη αλλά επειδή η Αθήνα ήταν κοντά και μπορούσε να υποχρεωθεί να παραχωρήσει αυτά που ήθελαν οι αγωνιζόμενοι. Ενώ τις Βρυξέλλες, τρέχα-γύρευε, πώς να φθάσεις εκεί και πώς να τις απειλήσεις.
Εδώ και μήνες βρισκόμαστε στην κατάσταση «Δικαιοσύνη Αθηνών και όχι Βρυξελλών», με αφορμή ξανά αγροτικές κινητοποιήσεις, ειρηνικές και προσοδοφόρες: μεταφορά κοπαδιών σε βοσκότοπους ανά την Ελλάδα με διαδικασίες εξακτινισμού, κβαντικής τηλεμεταφοράς μέσω ψηφιακών εγγραφών σε bits και bytes, χωρίς κουραστικές μετακινήσεις σάρκας και τριχώματος προβάτων και βοσκών.
Βρέθηκαν βουλευτές και υπουργοί αναμεμιγμένοι στις ψηφιακές τηλεμεταφορές, κίνησε δικαστικές διαδικασίες η κοιμώμενη ακόμα στην αναλογική εποχή Ευρωπαϊκή Εισαγγελία. Τούτο ενόχλησε ακόμα και τον πρωθυπουργό που απαίτησε μεγαλύτερο σεβασμό προς τα ιερά τέρατα του ελληνικού έθνους. Η κυβέρνηση νομοθέτησε αμέσως ειδικές δικαστικές διαδικασίες ώστε να υπάρχει ταχεία απονομή δικαιοσύνης για τα πολιτικά πρόσωπα.
Βεβαίως, ταχύτερες δικαστικές διαδικασίες Αθηνών από αυτές των Βρυξελλών είναι οργιωδέστερη φαντασίωση από την προ δεκαετιών περί μεγαλύτερων τιμών σε σχέση με τις Βρυξελλών – και κάθε κακόπιστος σκέπτεται ότι από πίσω βρίσκεται η ίδια «θεσμική» λογική: η Αθήνα είναι κοντά, άρα μπορούμε να επηρεάσουμε τις διαδικασίες.
Τώρα έχουμε τον Δημήτρη Αβραμόπουλο: από τον επί πενταετία Επίτροπο εκεί, ζητήθηκαν εκ Βρυξελλών εξηγήσεις για το ασήμαντο –για πολιτικό που έχει διατελέσει υπουργός Υγείας στην Ελλάδα– ποσό των 75.000 ευρώ. Επειδή χρειάστηκε να εκδοθεί ένταλμα σύλληψης για να πάει να τις δώσει, δήλωσε αμέσως «θα αποταθώ στην ελληνική Δικαιοσύνη, ζητώντας να ερευνηθεί πλήρως το θέμα και να αποφανθεί». Για να συμπληρώσει την επομένη «δεν θα απολογηθώ σε κανέναν κερατά» – Βρυξελλιώτη, εξυπακούεται.
Σαν ηχώ αυτής της περήφανη ελληνικότητας που εκδηλώθηκε νωρίς το πρωί της Τετάρτης, το μεσημέρι ο Αρειος Πάγος ανακοίνωσε ότι απορρίφθηκε η αγωγή της κ. Κοβέσι σχετικά με τη θητεία των Ελλήνων δικαστών στην Ευρωπαϊκή Εισαγγελία που ερευνούν τα του ΟΠΕΚΕΠΕ: η Απόφαση Αθηνών (του Αρείου Πάγου) για διετή ανανέωση της θητείας τους, υπερισχύει της Απόφασης Βρυξελλών (του Κολλεγίου της Ευρωπαϊκής Εισαγγελίας) για πενταετή ανανέωση. Οπότε σοφά ο κ. Αβραμόπουλος προσφεύγει στην μπιστεμένη Δικαιοσύνη Αθηνών να ακυρώσει και την εναντίον του κίνηση των Βρυξελλών.
Κατά τα άλλα, όλοι κοπτόμαστε για την ευρωπαϊκή ολοκλήρωση. Υπό τον όρο «μην πειράξετε το μαγαζάκι μας» γιατί τότε όλες οι εκφάνσεις των ελληνικών ελίτ γίνονται πιο αντιμονοπωλιακές-αντιευρωπαϊκές και από το τιμημένο ΚΚΕ.
{ this.dataset.step2 = true; this.src='https://img.youtube.com/vi/cqRhjjSDzWs/hqdefault.jpg'; } )